Koszyk

 x 
Twój koszyk jest pusty

Terminale Płatnicze

Blog

Kontakt

logo techmedia

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.


TechMedia Sp. z o.o.
ul. Złota 59
00-120 Warszawa
Budynek Lumen, wejście od Emilii Plater

tel. 22 122 13 55
fax. 22 122 13 51

Oddział Siedlce:
Budynek REAL
08-110 Siedlce
ul. Brzeska 76, II piętro

tel. 25 633 66 74
fax. 25 633 66 73

Terminal płatniczy – czy warto go mieć?

Opublikowano
Terminal płatniczy – czy warto go mieć? 5.00/5 (100.00%) 1 vote

Terminal płatniczy – czy warto go mieć?

Co to jest terminal płatniczy?

Terminal płatniczy czy warto go miećTerminal płatniczy jest to nowoczesne urządzenie, które przyjmuje płatności bezgotówkowe. Zaliczają się do nich płatności kartą, BLIK-iem oraz płatności telefonem dzięki funkcji NFC.

Sposób działania jest bardzo prosty i szybki. W przypadku płatności kartą – klient zbliża kartę lub wsuwa ją do czytnika, po czym zatwierdza kwotę wpisując kod PIN. Urządzenie odczytuje dane i przekazuje je do centrum autoryzacyjnego. Po tym następuje automatyczne procesowanie zlecenia przez bank, w którym została wydana karta. W momencie, gdy bank potwierdzi poprawność transakcji, do terminala trafia informacja, która pozwala sfinalizować płatność. Na sam koniec urządzenie drukuje potwierdzenie.

Czy terminal płatniczy jest obowiązkowy?

Temat terminali płatniczych jest stale na czasie, w związku z globalną popularyzacją płatności bezgotówkowych. Prowadząc własny biznes, ciężko jest oprzeć całą sprzedaż przyjmując tylko płatności gotówką. Nie jest to jednak niemożliwe, natomiast trzeba liczyć się z tym, że ograniczając się wyłącznie do tej metody przyjmowania płatności, bardzo łatwo traci się klientów.

Zapewne większość z nas doświadczyła w życiu sytuacji, gdy podczas zakupów kasjerka widząc, że wyjmujemy kartę, powiedziała: „niestety, płatność wyłącznie gotówką”. Najczęściej do takich sytuacji dochodzi na targach, w warzywniakach lub osiedlowych sklepikach.

Nie jest to zgodne z aktualnymi przepisami Polskiego Ładu, które weszły na początku roku 2022 mówiące o tym, że przedsiębiorca prowadzący sprzedaż na kasie fiskalnej ma obowiązek udostępnić klientowi bezgotówkową formę płatności. To od przedsiębiorcy zależy jaka forma płatności poza gotówką będzie udostępniona – płatność kartą (wymagany terminal płatniczy), przelew czy BLIK.

Abstrahując od przepisów – brak możliwości płatności kartą w sklepie jest zwyczajnym „odstraszaczem” klientów. Wracając do przytoczonej sytuacji – co zrobimy słysząc takie słowa od kasjerki? Oczywiście jeśli w portfelu nie posiadamy gotówki, zostawimy towar i najprawdopodobniej kupimy go w innym sklepie, gdzie będzie udostępniona bezgotówkowa płatność. Zapewne mało który klient byłby na tyle zdeterminowany, aby znaleźć bankomat i wrócić do tego samego sklepu.

Terminal płatniczy – czy to się opłaca?

Wśród pewnej grupy przedsiębiorców istnieje przeświadczenie, że nieopłacalne jest instalowanie terminala płatniczego. Przecież wiąże się to z comiesięcznym abonamentem oraz prowizjami od każdej sprzedaży – a więc według niektórych jest to zbędny wydatek.

Analizując wcześniejszą sytuację, gdzie klient wychodzi ze sklepu bez pozostawionych w nim pieniędzy wyłącznie z powodu braku możliwości płatności kartą, można wysnuć jeden prosty wniosek. Brak terminala płatniczego powoduje, że firma nie oszczędza a wręcz traci (i klienta i pieniądze, które chciał zostawić). Bez wątpienia można zatem stwierdzić, że nie dość, że firma nie zyskuje, to jeszcze przyczynia się do wzrostu sprzedaży u konkurencji.

Dlaczego warto mieć terminal płatniczy?

Podsumujmy zatem jakie są plusy posiadania terminala płatniczego:

• zwiększenie ilości klientów – zakupów dokonują nie tylko seniorzy, którzy nadal w dużej mierze płacą gotówką, ale także młodzi ludzie, którzy stawiają wyłącznie na płatność bezgotówkową,
• zwiększenie utargu – klienci płacący kartą wydają od 10 do 20 proc. więcej (szacunki Fundacji Rozwoju Obrotu Bezgotówkowego),
• szybka obsługa – nie trzeba wydawać reszty,
• mniejsze ryzyko popełnienia pomyłki,
• możliwość oferowania dodatkowych usług, na których można zarobić. (np. DCC, Doładowania telefonów, Moja paczka). O nich można przeczytać niżej,
• budowanie wizerunku firmy nowoczesnej.

Dodatkowe usługi, które oferuje terminal

1. DCC – Dynamic Curenncy Conversion, tłumacząc na język polski jako Dynamiczne Przeliczenie Walut. Usługa ta polega na zaproponowaniu płacącemu możliwości rozliczania w walucie karty. Dzięki temu klient od razu płaci w swojej walucie i nie musi martwić się o przewalutowanie w swoim banku.dodatkowe_uslugi_na_terminalu

2. Cashback – usługa ta to nic innego jak wypłata gotówki podczas zakupów. Zyskujesz grono zadowolonych klientów, którzy w jednym miejscu korzystają z dwóch usług.

3. Aplikacja moja paczka – zaoferuj swoim klientom możliwość odbierania i wysyłania przesyłek kurierskich takich firm jak DHL, DPD, Poczta Polska, GLS. System ten staje się co raz popularniejszy, ponieważ klienci sklepów internetowych preferują przesyłki Out Of Home Delivery z uwagi na to, że nie chcą czekać na kuriera (pracują, są zajęci lub przebywają poza domem w godzinach pracy kuriera).

4. Doładowania Paysafecard – oferuj doładowania w formie kuponów, z których chętnie korzysta młodzież i nie tylko. Dzięki zakupionemu kuponowi, klienci mogą w łatwy, a przede wszystkim bezpieczny sposób dokonywać płatności w sieci za gry, muzykę filmy i inne.

5. Kupony rabatowe – aplikacja umożliwia wydruk i akceptację bonów rabatowych z poziomu terminala. Sam możesz zdefiniować akcję. Zachęcaj swoich klientów do powrotu, dzięki wydanemu kuponowi.

Który terminal płatniczy wybrać?

Istnieją różne rodzaje terminali płatniczych na rynku. Różnią się one nie tylko wyglądem, ale też funkcjonalnością, a przede wszystkim sposobem komunikacji z siecią. Dlatego polecamy dopasowanie urządzenia do rodzaju działalności i warunków, w których będzie ono używane. Doradzimy najbardziej dopasowany terminal płatniczy tak, by był to najlepszy wybór spośród istniejących rodzajów urządzeń.

Terminale stacjonarne – wymagają stałego podłączenia do zasilania. Sprawdzają się w marketach, hotelach oraz wszelkiego rodzaju punktach usługowych i handlowych.

• LAN – połączony za pomocą kabla z siecią w miejscu lokalizacji.

Terminale mobilne- składają się z bazy dokującej i terminala. Wykorzystywane są wszędzie tam, gdzie kabel stanowiłby ograniczenie – np. restauracje, kawiarnie, dostawy pizzy czy taksówki.

• WIFI – połączony za pomocą sieci WIFI,
• GPRS- terminal, wykorzystuje zainstalowaną kartę SIM do łączności z Internetem,
• Bluetooth – nie wymaga bezpośredniego połączenia z siecią.

Terminale mPos- Ten rodzaj terminala składa się z czytnika kart płatniczych, który jest podłączany do smartfona lub tabletu z odpowiednim oprogramowaniem.

Terminal płatniczy z kasą fiskalną online

Kasoterminal to połączenie kasy fiskalnej i terminala płatniczego w jednym. Urządzenie zapewnia całkowitą mobilność i swobodę. Połączenie z Internetem odbywa się za pomocą Wifi lub GPRS.

pospay-kasa-fiskalna-i-terminal-w-jednym

Terminal płatniczy z banku, czy z serwisu?

Dobrą praktyką jest kupowanie terminala płatniczego od razu z kasą fiskalną. Jednak może się zdarzyć, że podczas rozpoczynania działalności, ciężko jest Ci od razu podjąć decyzję o zakupie. Nic nie szkodzi. Jeśli kupisz u nas kasę fiskalną, a po terminal wrócisz za jakiś czas – nadal będziemy w stanie dobrać do wcześniej zakupionej kasy fiskalnej urządzenie, które będzie z nią współpracować.

Warto tutaj również wspomnieć o bankach, które często przyciągają klientów imponującymi ofertami. Niestety bardzo często terminale płatnicze, które zostają wynajęte klientom, nie są dobierane do kasy fiskalnej oraz specyfiki wykonywanej działalności. Następnie wynika z tego wiele problemów. Najczęstszym z nich jest brak możliwości zintegrowania ze sobą obu urządzeń. Na ten moment nie jest to obowiązek dla podatnika, a raczej udogodnienie (gdy urządzenia są zintegrowane, nie trzeba przepisywać kwoty do zapłaty na terminal, gdyż dzieje się to automatycznie). Trzeba jednak mieć na uwadze, że integracja stanie się obowiązkowa w 2025 roku.

Terminal płatniczy i kasa fiskalna to dwa różne urządzenia, które – gdy zostaną odpowiednio dobrane – ułatwiają Ci sprzedaż i przyjmowanie płatności. Niedopasowane urządzenia generują późniejsze problemy z integracją, niepotrzebny stres i wydatki.

W prowadzeniu firmy warto kierować się szukaniem wygodnych rozwiązań, ułatwień dla siebie, jak i dla klienta. Jeśli posiadanie terminala płatniczego jest dla Ciebie kolejnym krokiem wychodzenia naprzeciw oczekiwaniom klientów, zapraszamy do kontaktu z nami – z chęcią doradzimy najlepszy wybór i zintegrujemy urządzenia.