Koszyk

 x 
Twój koszyk jest pusty

Terminale Płatnicze

Blog

Kontakt

logo techmedia

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.


TechMedia Sp. z o.o.
ul. Złota 59
00-120 Warszawa
Budynek Lumen, wejście od Emilii Plater

tel. 22 122 13 55
fax. 22 122 13 51


Oddział Siedlce:
Budynek REAL
08-110 Siedlce
ul. Brzeska 76, II piętro

tel. 25 633 66 74
fax. 25 633 66 73

Subiekt GT Sfera

Otwarty system sprzedaży, gotowy na rozbudowę o potrzebną firmie funkcjonalność.
Ocena Nie ma jeszcze oceny
Cena netto: 1380,00 zł
Powyższe ceny są cenami netto
Producent: Insert

Szczegóły produktu


 

Subiekt GT Sfera to nowoczesny system sprzedaży, który oprócz standardowej funkcjonalności Subiekta GT, został rozbudowany o mechanizm, który umożliwia pisanie rozszerzeń korzystających z wewnętrznych algorytmów systemu Subiekt GT. Mechanizm ten nosi nazwę Sfera dla Subiekta GT.
 

Subiekt SferaProgram powstał z myślą o użytkownikach, którzy wymagają od systemu do obsługi sprzedaży specyficznych rozwiązań lub rozszerzonej funkcjonalności. Subiekt GT Sfera jest dowodem na to, że dostosowanie programu do własnych potrzeb nie musi być kosztowne i czasochłonne.

Sfera dla Subiekta GT stworzona została w oparciu o znane technologie COM i OLE Automation. Informatyk firmy lub serwisant bez problemu stworzą takie rozwiązania, które rozszerzą dotychczasową funkcjonalność i będą ułatwiały pracę w systemie, ściśle według potrzeb danej firmy.

Subiekt GT Sfera jest częścią otwartego systemu do zarządzania przedsiębiorstwem InsERT GT Sfera, w którego skład wchodzą również program finansowo-księgowy Rewizor GT Sfera, program kadrowo-płacowy Gratyfikant GT Sfera oraz program do zarządzania relacjami z klientami Gestor GT Sfera.


Podstawowe możliwości Subiekta GT Sfera:
  • pełna obsługa wszystkich typów dokumentów handlowych i magazynowych;
  • prowadzenie kartoteki kontrahentów, obejmującej również informacje typu CRM; możliwość definiowania rubryk z dodatkowymi informacjami;
  • prowadzenie kartoteki towarów, usług, kompletów i opakowań zwrotnych z rozbudowaną kalkulacją cen (10 poziomów cen sprzedaży w tym ceny walutowe);
  • pełny rozdział dokumentów magazynowych i handlowych, pojedyncze lub zbiorcze generowanie faktur do dokumentów WZ itp.; automatyczne generowanie dokumentu WZ do faktury;
  • obsługa płatności kartą kredytową oraz sprzedaży kredytowanej;
  • obsługa zamówień z rezerwacją towarów oraz zaliczek i przedpłat;
  • rozbudowana obsługa rachunków bankowych (złotówkowych lub walutowych) z operacjami wpłaty, wypłaty i transferu (plus opłaty prowizyjne, wyciągi itp.);
  • pełna obsługa rozrachunków (należności i zobowiązań) w tym rozrachunków wielowalutowych;
  • wiele różnorodnych zestawień, raportów i analiz; możliwość tworzenia własnych raportów;
  • rozbudowana obsługa urządzeń zewnętrznych (kasy fiskalne, drukarki fiskalne, wagi etykietujące, czytniki kodów paskowych);
  • pełna integracja z komputerową księgą przychodów i rozchodów Rachmistrz GT oraz systemem finansowo-księgowym Rewizor GT.

Przykładowe rozwiązania dotyczące dopasowania Subiekta GT do potrzeb danej firmy, jakie mogą powstać w oparciu o Sferę dla Subiekta GT:
  • wystawianie faktur seryjnych,
  • obsługiwanie zamówień składanych w sklepie internetowym,
  • sterowanie zdarzeniami zewnętrznymi.
Opierając się na Sferze dla Subiekta GT można również stworzyć mechanizmy wykonywania operacji zbiorczych, mogą to być na przykład:
  • zbiorcza kalkulacja cen,
  • zbiorcza aktualizacja danych (np. zmiana stawki VAT),
  • zbiorcze drukowanie i usuwanie,
  • zbiorcze wywoływanie skutku magazynowego dla dokumentów.
Subiekt GT Sfera

Z pomocą Sfery dla Subiekta GT możliwe będzie także napisanie rozwiązań, które zintegrują posiadane systemy.

Subiekt GT Sfera otwiera zupełnie nowe możliwości, tylko od inwencji użytkownika zależy bowiem, jakie rozszerzenia zostaną stworzone, do czego zostaną wykorzystane, jak bardzo zmieni się codzienna praca z systemem do obsługi sprzedaży.

Z rozbudowanych możliwości, jakie daje Subiekt GT Sfera skorzystać mogą również dotychczasowi użytkownicy Subiekta GT, którzy zakupią dodatek Sfera dla Subiekta GT.



Przykłady zastosowania


Poniżej prezentujemy opis przykładów wbudowanych w Sferę dla Subiekta GT i gotowych do wykorzystania. Są to rozwiązania praktyczne, których zadaniem jest pokazanie niektórych zastosowań Sfery dla Subiekta GT. Powstały one w oparciu o rozmaite narzędzia, tak by pokazać, że tylko od stopnia zaawansowania programisty zależy, które narzędzia będą wykorzystane.

Nie są to oczywiście wszystkie rozwiązania, jakie mogą powstać w oparciu o Sferę dla Subiekta GT. Liczba ich jest praktycznie nieograniczona.

Z przykładów tych można korzystać także w demonstracyjnej wersji Sfery dla Subiekta GT - ich działanie ograniczone jest jedynie czasowo do 15 dni.

Uwaga! Przykłady są gotowe do użycia z danymi, które zgromadzone zostały w Subiekcie GT. Prosimy upewnić się, że dana operacja na pewno ma zostać wykonana.

Zmiana stawki VAT dla grupy towarów

Aplikacja służy do zbiorczej zmiany stawki VAT dla wybranej grupy towarów. Funkcja przydatna jest w sklepach i magazynach, w zdecydowany sposób przyspiesza proces zmiany stawki podatku VAT przy jakichkolwiek zamianach tych stawek. Cała operacja trwa zaledwie kilka minut - należy wybrać grupę towarów (np. materiały budowlane), następnie ustalić początkową stawkę VAT (np. 7%) oraz stawkę docelową (np. 22%). Ważne są komunikaty potwierdzające zarówno chęć wykonania całej operacji, jak i sprawdzające poprawność wybranych stawek.

Za pomocą takiej aplikacji można zbiorczo zmienić stawkę VAT danej grupie towarów. Wystarczy zdefiniować grupę towarów (np. materiały budowlane), podać początkową stawkę VAT (np. 7%) oraz stawkę docelową (np. 22%). Cała operacja trwa zaledwie kilka minut i zastępuję żmudną, monotonną pracę, w której łatwo o pomyłkę.

Powielacz dokumentów

Narzędzie, którego zadaniem jest powielenie istniejących dokumentów. Wśród rodzajów dokumentów do powielenia są: faktury sprzedaży, faktury zakupu i paragony. Wybór dokumentów do powielenia odbywać się może w dwojaki sposób:
  • przez podanie daty wystawienia dokumentu - program przedstawi wszystkie, które mają daną datę, spośród nich będzie można wybrać te, które mają zostać powielone;
  • wpisując numer dokumentu, który ma zostać powielony.

Po znalezieniu odpowiedniego dokumentu wystarczy wcisnąć przycisk Powiel dokument.

Zadaniem aplikacji jest powielenie istniejących dokumentów. Zdefiniować można jakich rodzajów dokumenty mogą być powielane. Aby ułatwić pracę, można zastosować kilka sposobów znajdowania właściwych dokumentów np. wg daty ich wystawienia, wg numeru dokumentu w Subiekcie GT itp. Jest to narzędzie bardzo przydatne np. w sprzedaży zbiorów towarów, które często są kupowane w podobnej konfiguracji - nie ma potrzeby wprowadzania ich za każdym razem od nowa - wystarczy powielić dokument.

Faktury seryjne

Aplikacja umożliwiająca seryjne wystawianie faktur. Dla grupy kontrahentów posiadających wybraną cechę można zdefiniować listę trzech towarów lub usług. Dla wybranych danych następuje seryjne wystawienie faktur sprzedaży.

Po uruchomieniu przykładu zostają wczytane i wyświetlone na listach rozwijanych zdefiniowane w Subiekcie GT cechy kontrahentów oraz towarów i usług. Dla każdego z trzech możliwych do zdefiniowania pól towarów lub usług należy kolejno:
  • wybrać cechę towaru z listy Cecha,
  • wybrać symbol towaru (lista Symbol), wówczas nazwa towaru zostaje automatycznie wstawiona w pole Nazwa,
  • możliwe jest grupowe podanie ilości towarów lub usług przeznaczonych do wpisania na fakturę; dodatkowo możliwe jest podanie ilości każdego towaru dla każdego kontrahenta osobno.

Aby wybrać grupę kontrahentów należy wybrać z listy rozwijanej odpowiednią cechę kontrahentów. Zostanie wówczas wyświetlona lista kontrahentów zawierających tą cechę. Listę tą można modyfikować: usuwać całe wiersze, dopisywać kontrahentów - wymagany jest jedynie poprawny symbol kontrahenta, dla którego ma zostać wystawiona faktura. Na liście tej nie mogą pozostać puste miejsca pomiędzy kontrahentami.

W celu wystawienia serii faktur, po przygotowaniu niezbędnych danych, należy użyć przycisku Wystaw serię faktur VAT. W tym miejscu system zapyta się czy wydrukować wystawiane faktury. Po zapisaniu każdej faktury następuje wpisanie jej danych do pól zatytułowanych Wystawione faktury VAT.

Jeśli liczba towarów w magazynie będzie niewystarczająca, proces wystawiania faktur zostanie przerwany, a użytkownik otrzyma komunikat z informacją o braku towaru.

Dodatkowo system umożliwia edycję danych zaznaczonego towaru, kontrahenta oraz wystawionego dokumentu.

Uwaga! Aplikacja została napisana w języku Visual Basic for Applications jako arkusz programu Microsoft Office Excel w wersji 2000 lub wyższej, zatem do jej uruchomienia niezbędne jest posiadanie tego programu.

Edycja danych kontrahenta

Aby z zewnętrznej aplikacji dostać się do złożonych danych kontrahenta zawartych w Subiekcie GT, wystarczy prosty kod. Po jego użyciu możliwa jest także manipulacja danymi i komunikacji. Wystarczy jedynie podać symbol kontrahenta lub jego NIP, by otwarte zostało okno edycji jego danych.

Możliwe jest napisanie kodu, który umożliwi proste dostanie się do danych kontrahenta zawartych w Subiekcie GT oraz modyfikacja ich z zewnątrz. Należy zdefiniować kryteria wyszukiwania kontrahenta (np. NIP, nazwa, symbol) w Subiekcie GT. Ten przykład pokazuje łatwość zastosowania Subiekta GT Sfery.

Aktywacja kontrahentów

Zautomatyzowana może zostać praca związana z grupą kontrahentów. W tym przykładzie pokazano jak łatwo zmieniać ich status. Przeglądane są wszystkie obiekty w kolekcji Kontrahenci, wszystkim którzy mają status Nieaktywny, zostanie on automatycznie zmieniony na Aktywny. W podobny sposób zautomatyzować można o wiele bardziej zaawansowane rozwiązania.

Możliwe jest zautomatyzowanie niektórych działań na grupie np. kontrahentów. Najprostszym przykładem będzie automatyczna zmiana ich statusu np. z Nieaktywnego na Aktywny.